24 maja 2011

Po męsku rzecz ujmując

Witajcie w upalny wtorek :-)

Czy Wam też zrobienie kartki dla mężczyzny sprawia kłopot? Wydaje się, że scrapbooking i cardmaking to hobby typowo kobiece, mało w "naszym" gronie mężczyzn, i chyba jakoś łatwiej tworzyć dla i o kobietach czy dziewczynkach.
Chociaż w domu jestem jedyną przedstawicielką płci pięknej ;-), to stworzenie kartki "męskiej" nie jest dla mnie łatwe. Bo co to w ogóle znaczy - męska kartka?? Dzisiaj postanowiłam zmierzyć się z tym tematem :-)

Jako bazy do moich dwóch kartek posłużyły papiery z kolekcji Moulin Rouge Primy - ciemne, nasycone kolory wydały mi się dość "męskie", choć na papierach pojawiają się wyłącznie kobiety ;-) Natomiast w roli dodatków wystąpiły głównie produkty Tima Holtza, jako głównego pierwiastka męskiego w świecie scrapbookingu :-)

Do pierwszej kartki wykorzystałam stemple Urban Tapestry Tima Holtza i dziurkacz Grass Marthy Stewart z jednej z poprzednich dostaw. Cytat nastemplowałam na odwrocie jednego z tagów Maya Road z zestawu Kraft Journaling Tags:


Kompozycji dopełnia przepiękna róża z zestawu Madeline Paloma Flowers - macie okazję się jej przyjrzeć, bo na zdjęciu producenta to ta akurat najmniej widoczna :-) - oraz kropelki akrylowe z zestawu Water, pasujące kolorami do róży:


A może na kartce dla mężczyzny w ogóle nie powinno być kwiatów?? Dla wyznawców tej teorii zrobiłam drugą kartkę, tym razem skupiając się na stemplach i metalu ;-)


Wszystkie stemple wykorzystane na kartce pochodzą z zestawu Mini Classic Tima Holtza. Tag zrobiłam z jednego z arkuszy papierów Moulin Rouge, a "profesjonalne" narożniki uzyskałam dzięki dziurkaczowi Ticket Tag firmy Tonic Studio.

 

Motyw wieży Eiffla odbiłam tuszem Distress do embossingu, a następnie embossowałam pudrem Distress Walnut Stain - pamiętacie, jak się używa tych pudrów? Nie zmieniają się tak bardzo pod wpływem temperatury, więc trzeba uważnie obserwować, kiedy wyłączyć nagrzewnicę. Potem, po całkowitym ostygnięciu (ważne!!) ścieramy palcem nieroztopione drobinki, uzyskując chropowatą, matową, postarzoną powierzchnię:



Na koniec plakietkę z cytatem przymocowałam ćwiekami Tima Holtza, a obok przykleiłam jedną z zębatek Sprocket Gears.


 
Chyba dość "męsko" wyszło, hm?
A jak według Was powinna wyglądać kartka dla mężczyzny??


pozdrawiam gorąco
Oliwiaen



  Sklep z materiałami do scrapbookingu

3 komentarze:

Yoasia pisze...

jak dla mnie sa świetne..obie i o ile sa meskie to i ja chetnie bym taka dostała mimo żem kobieta.
A jak spytalam znajomego o to jak powinna wygladac taka meska kartka to jedno co padło "no z babeczką jakąś" i o ile go znam nie chodziło mu o taką do jedzenia:)))))
Za to kuzyn stwierdził że jemu mozna by nakleic etykietke i kapsel od piwa :)))))

Encza pisze...

Maju, piekne kartki, chciałam napisać że pierwsza boska ale druga tez mnie zachwyciła. idealna dla mężczyzny:)

Mimowolne Zauroczenia pisze...

Oj tak zgadzam sie z każdym zdaniem jakie napisałaś, męska kartka to wielkie wyzwanie.
Jestem zachwycona Twoimi propozycjami, świetne kolory, idealne. Sama nie wiem ,która fajniejsza!
pozdrawiam, Ja